Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 2024-05-14, 10:49 AM

Варварівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

структура та органи управління закладу освіти

СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

Структура навчального року та режим роботи: заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу та його філії, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується директором закладу освіти та погоджується педагогічною радою.

Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що складається для досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти результатів навчання.

Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його директором. На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклади уроків (щоденний, тижневий, семестровий) та режим роботи (щоденний, річний) закладу і філії.

Зміст освітнього процесу у дошкільному підрозділі закладу визначається Базовим компонентом дошкільної освіти.

Педагогічні працівники закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні Державних стандартів.

Авторські навчальні програми, підручники та посібники можуть використовуватися закладом після затвердження їх в установленому законодавством порядку.

Заклад здійснює освітній процес за груповою та індивідуальною формами навчання.

Бажаючим надається право і створюються умови для прискореного закінчення закладу, складання іспитів екстерном.

З урахуванням освітніх запитів населення можливе формування класів із інклюзивним навчанням відповідно до чинного Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Зарахування учнів до закладу здійснюється відповідно до наказу його директора, що видається на підставі заяви про зарахування до закладу одного з батьків дитини, поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника), до якої додаються:

копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);

оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації №086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 16 серпня 2010 року № 682;

оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).

У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини до заяви про зарахування може додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини чи витягу з протоколу засідання психолого – медико-педагогічної консультації.

Право на першочергове зарахування до початкової школи закладу мають діти, які проживають на території обслуговування закладу.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

Директор закладу ознайомлює батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, які регламентують організацію освітнього процесу.

Учні, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу за наявності вільних місць у відповідному класі.

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти відповідно до чинного Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних, та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти.

Під час переведення учня з закладу до іншого закладу загальної середньої освіти подаються: заява батьків (одного з батьків) учня чи інших його законних представників (для учнів, які не досягли повноліття) або заява учня (для повнолітніх учнів); письмове підтвердження або його сканована копія з іншого закладу загальної середньої освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.

Наповнюваність класів закладу не може перевищувати 30 учнів, але повинна становити не менше п’яти осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною формою навчання.

Заклад може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один чи різні класи (групи). У такому разі освітній процес може організовуватися одним або кількома вчителями, або в будь-якій іншій формі, яка буде найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до стандарту освіти.

У початковій школі навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної матеріально-технічної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей з них здійснюється наказом директора на підставі заяви батьків або інших законних представників учнів.

Індивідуальне навчання у закладі організовується відповідно до чинного Положення про індивідуальну форму навчання (зі змінами і доповненнями), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

Структура навчального року та режим роботи встановлюються закладом в межах часу, передбаченого нормативними документами.

Навчальні заняття у шкільному підрозділі закладу розпочинаються 1 вересня, у День знань, і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальні заняття розпочинаються лише за наявності акта, що підтверджує підготовку закладу до роботи в новому навчальному році.

Структура навчального року закладу встановлюється у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, що розробляється на основі освітньої програми закладу освіти.

Режим роботи закладу затверджується рішенням ради закладу освіти.

Тривалість уроків у шкільному підрозділі становить: у перших класах - 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дванадцятих- 45 хвилин.

Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

Тривалість канікул (осінніх, зимових, весняних) для учнів закладу протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.

Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, і затверджується директором та погоджується з Вовчанським управлінням Головного управлінням Держпродспоживслужби у Харківській області. Тижневий режим роботи закладу фіксується в розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

Зміст, обсяг і характер домашніх завдань із кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

У шкільному підрозділі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання. У першому та в другому класах здійснюється формувальне (вербальне) оцінювання досягнень учнів у навчанні.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

Результати семестрового, річного оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

Порядок переведення і випуск учнів закладу визначається чинним Порядком переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього закладу освіти до наступного класу.

Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається чинним Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.

Учням, які закінчили певний ступінь закладу, видається відповідний документ про освіту:

по закінченні закладу освіти І ступеня – табель успішності;

по закінченні закладу середньої освіти ІІ ступеня – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

по закінченні закладу середньої освіти ІІІ ступеня – атестат про повну загальну середню освіту.

За високі досягнення у навчанні учні можуть нагороджуватися Похвальним листом, а випускники закладу освіти – Похвальною грамотою «За особливі успіхи у вивченні окремих предметів», медалями – золотою «За особливі успіхи у навчанні» або срібною «За успіхи у навчанні». За відмінні успіхи у навчанні випускники закладу загальної середньої освіти ІІ ступеня одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.

Виховання учнів у закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

Управління закладом здійснюється в межах повноважень Вовчанською районною радою.

Безпосереднє керівництво закладом здійснює директор.

Директор закладу призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу - Вовчанською районною радою.

Директор закладу призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду директора закладу вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника, трудового колективу, громадського об’єднання батьків та учнів (вихованців) закладу.

Одна і та сама особа не може бути директором закладу більше, ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії директора в іншому закладі освіти або продовжити роботу в закладі на іншій посаді.

Посаду директора закладу може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

Завідувач філії підпорядковується директору закладу.

Заступник директора, педагогічні та інші працівники закладу призначаються на посади та звільняються з посад директором цього закладу. Директор закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

Директор закладу :

організовує діяльність закладу;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу;

призначає на посаду та звільняє з посади вчителів та працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;

затверджує педагогічне навантаження працівників закладу;

затверджує посадові обов’язки працівників закладу;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу, за реалізацію Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу;

призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, охорони праці та безпеки життєдіяльності;

розпоряджається в установленому порядку шкільним майном закладу та його коштами;

забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

контролює організацію харчування і медичне обслуговування учнів;

здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

здійснює інші повноваження, передбачені законом;

щороку звітує про свою роботу на загальних зборах(конференції) колективу.

У закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада, до складу якої входять всі педагогічні працівники закладу, у тому числі працівники філії.

Головою педагогічної ради є директор закладу.

Педагогічна рада закладу:

планує роботу закладу;

схвалює освітню програму закладу та оцінює результативність її виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми академічної доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

оговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес добрих практик та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

ухвалює рішення щодо відзначення морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків ;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

розглядати інші питання, віднесені законом та статутом закладу до її повноважень.

Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Рішення педагогічної ради закладу вводяться в дію наказами директора закладу.

У закладі наказом директора з числа найбільш досвідчених вчителів формується методична рада для розгляду поточних і перспективних питань методичного забезпечення освітнього процесу.

Роботою методичної ради керує заступник директора. Методична рада виступає перед радою закладу чи загальними зборами з ініціативами щодо питань удосконалення освітнього процесу.

Методична рада:

обговорює і проводить апробацію різноманітних варіантів змісту освіти, навчальних планів, програм підручників і навчальних посібників;

розглядає форми і методи освітнього процесу;

вносить рекомендації з приводу підвищення кваліфікації педагогічних працівників, сприяє розвитку їх творчих ініціатив, вивчення і розповсюдження добрих практик, приймає рішення з питань професійної діяльності педагогів.

Вищим органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

працівників закладу – педагогічною радою;

учнів закладів середньої освіти другого-третього ступенів - класними зборами;

батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників закладу - 7, учнів - 7, батьків і представників громадськості - 7.

Термін їх повноважень становить 3 роки.

У закладі можуть діяти:

органи самоврядування працівників;

органи самоврядування учнів;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz